Potworniusz Potworniusz
151
BLOG

Missa Esperanza

Potworniusz Potworniusz Kultura Obserwuj notkę 0

 

Missa Esperanza

 

                                             Ołeksandrowi Turczynowowi

Mimo deszczów, wichrów wojny

Mimo świata słów bitewnych

 

Wciąż znajduję wrota tęczy

wciąż odczuwam liścia dotyk.

 

Bądź łaskawy mój Wszechświecie

tej modlitwie przenajświętszej

 

Daj zbudować nowe mosty

tam gdzie mrok i śmierci tchnienie

 

Odmień serca nasze wraże

Przywróć słowa oniemiałe

 

Daj nam jeszcze jedną szansę

I nadziei krztę niewielką.

 

Drwalew 8 III 2014

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura