Potworniusz Potworniusz
237
BLOG

Szacunek dla obywateli i ich wyborów poległ

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 4

Szanowni Państwo.

Niepokojące zjawiska  ujawnione między innymi przez PiS są niedopuszczalne w systemie demokratycznym.


To nie ma znaczenia w tym kontekście kto wygrał wybory, lecz stosunek do Suwerena, czyli Narodu. Nie wiem czy i na ile wyniki tych wyborów zostały wypaczone, lecz wszystkie wątpliwości winny być rozwiane, gdyż Obywatele muszą mieć zaufanie do Demokracji - inaczej ten system nie działa.

Byłem przewodniczącym komisji obwodowej do PE w pierwszych takich wyborach i zanim pojechaliśmy złożyć sprawozdanie OKW, wywiesiliśmy pełne wyniki Obywatelom na drzwiach. Przy tak niskiej frekwencji obliczenie wyników w komisji - to kwestia godziny. Wtedy koszmar zaczął się w OKW, kiedy bodaj od 21,00 do 5,00 rano czekałem na przyjęcie głosów z urny i sprawozdania. Obawiam się, że niewiele się poprawiło w tej mierze. A PKW wydaje się być gremium ludzi nazbyt wiekowych by wykazać się operatywnością, konieczną by sprostać tak poważnemu zadaniu jakim są wybory.

Ku refleksji.

Pozdrawiam, serdecznie.

Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka